Прогресивна мускулна релаксация

Оff Topic

relaxationЕдно упражнение, на което само като чуеш името, и вече не ти се ще да го правиш. Адаптирах го за клиент… Но може и други да се пробват! Препоръчва се от най-старите учебници и се ползва (с различен успех) и до наши дни. Не е мойта „чаша чай“ (аз и чай не обичам)- но на много хора се харесва и помага. И така:

Прогресивна мускулна релаксация

Източник -ето го (но моя вариант е видоизменен, разбира се).

Намерете удобно и спокойно място, където можете да легнете или седнете спокойно. Настанете се и охлабете всички стегнати части на дрехите си, за да може въздуха да се движи невъзпрепятстван в тялото ви.
Стъпка първа- съсредоточете се върху дишането си. Вдишвайте и издишвайте, както е най-удобно за вас- през устата или носа, с гърди или дълбоко до диафрагмата и корема. Съсредоточете се върху ритъма на дишането. Когато стане равномерно и бавно, можете да започнете упражнението.

Концентрирайте се върху усещането в главата, като едновременно продължавате да дишате равномерно и бавно. Отпуснете лицевите мускули, опитайте да усетите скалпа и цялата глава тежка и отпусната. Представете си, че сте потопени до върха на главата в прозрачен контейнер със цветен въздух-оранжев или червен. Това са цветовете на напрежението и стреса, затова си представете как цялото ви тяло е потопено в тях.
Преминете надолу към шията и раменете. Дишайте бавно и равномерно. Продължете да наблюдавате мислено раменете си и мускулатурата на шията, докато почувствате тежест и затопляне. Представете си как постепенно в контейнера се влива виолетов въздух, който изтласква червения надолу. Виолетовия въздух обвива главата, шията и раменете ви на този етап. (Той сигурно има и приятен мирис- изберете такъв, който е отпускащ за вас. Ако можете да го осигурите в стаята, толкова по-добре).
Когато усещате тежестта и отпускането в раменете и шията, преминете към горната част на ръцете и гърдите. Дишайте бавно и равномерно и почувствайте отпускането на мускулатурата в тази част на тялото. Наблюдавайте внимателно как червено оцветения въздух се спуска надолу от ръцете и гърдите и на негово място се спуска виолетовия въздух. Почувствайте тежестта и затоплянето в гърдите и горната част на ръцете си.
Преминавайки надолу, представете си как виолетовия поток залива тялото от гърдите до таза. Дишайте равномерно и бавно и наблюдавайте внимателно как червения поток се отдръпва и отстъпва място на виолетовия, като вече тялото от върха на главата до таза е обгърнато от виолетовия поток. Съсредоточете се върху усещането за топлина и тежест в тази част на тялото.
Отпуснете и изпънете горната част на краката. Позволете на виолетовата струя да залее бедрата. Дишайте бавно и равномерно, като наблюдавате мислено тази част на тялото и се стремите да усещате затоплянето и тежестта.
Изпънете и отпуснете краката от коленете надолу. Отпуснете ходилата и вижте как виолетовата струя вече е заляла цялото тяло. Дишайте бавно и равномерно. Съсредоточете се върху топлината и тежестта в ходилата и краката от коленете надолу.
На този етап виолетовата струя е заляла цялото тяло. Дишайте бавно и равномерно. Усетете тежестта и отпускането навсякъде по тялото си. Вдишайте и издишайте. Вълните на напрежението може да идват отвсякъде, но ние винаги може да се потопим в лилавото море на своя мир.

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s